Влада Німеччини ввела обов’язкову вимогу про застосування SAF
Уряд Німеччини встановив квоту на викиди парникових газів в розмірі 59% до 2040 р, заборонив подвійний облік та запровадив обов’язкову вимогу застосування SAF (Sea of Aircraft).
Влада країни 10 грудня погодила законопроект про реформування квот на викиди парникових газів, який передбачає скорочення викидів на 59% до 2040 р, обов’язкову вимогу використання екологічно чистого авіаційного палива та жорсткі заходи запобігання шахрайству, яке може змінити потоки торгівлі біопаливом в ЄС. Закон імплементує директиву ЄС RED III та регламент ReFuelEU Aviation в національне законодавство, і більшість його положень набуде чинності з 1 січня 2026 р.
Закон зобов’язує постачальників палива скоротити викиди парникових газів на 12% до 2026 р, на 25% до 2030 р, на 36% до 2035 р та 59% до 2040 р. Паливна суміш до 2040 р має бути майже повністю декарбонізована, а частка відновлювальної енергії в транспортній галузі має сягнути 62%.
Документ скасовує механізм подвійного обліку біопалива, який штучно завищує показники дотримання квот, фактично не призводячи до скорочення викидів.
Квота на перспективне біопаливо, яка виключає подвійний облік, буде збільшена на 2% до 2026 р, на 3,5% до 2030 р та на 9% до 2040 р.
Після нещодавніх скандалів, пов’язаних з шахрайським імпортом біопалива з Азії, в законопроект внесли норму про «захист цілісності». Відновлювальні види палива, як біологічного, так і не біологічного походження, братимуть участь у квотуванні лише в тому разі, якщо на об’єкти виробництва будуть допускатися для перевірок компетентні органи.
Закон повністю виключає з квот біопаливо з пальмової олії, починаючи з 2027 р. Заборона поширюється на залишки та відходи виробництва пальмової олії, наприклад стокові води маслозаводів, що закриває імовірність перехресного субсидіювання неекологічного виробництва пальмової олії. Тому виробники з Малайзії та Індонезії можуть отримати кризу рентабельності, якщо не збільшать обсяги виробництва або не укладуть угоди продажу відходів.
Німеччина вперше вводить спеціальну субквоту на відновлювальні джерела енергії (зелений водень та синтетичне паливо) для всіх видів транспорту. У 2026 р вона складе 0,1%, до 2030 виросте до 1,2%, а до 2040 р – до 8%.
Постачальників авіа палива зобов’яжуть додавати в суміші мінімальну частку екологічно чистого авіапалива та синтетичного керосину. За невиконання умов передбачений штраф 4700 €/т за недостатні обсяги чистого авіа палива та 17000 €/т за недостатні обсяги синтетичного авіа палива.
При цьому судноплавна галузь Німеччини не буде зобов’язана дотримуватися вимог директиви RED III на відміну від планів для сусідніх країн – Бельгії та Нідерландів.
Нова реформа збільшить витрати постачальників палива на виконання вимог законодавства на 2,7 млрд євро до 2030 р. Проте міністерство навколишнього середовища запевняє, що це потрібно для проведення реальної декарбонізації та стимулювання внутрішніх інвестицій в обладнання по виробництву біопалива.

