Укрзалізниця розробляє заходи, що покращать умови співпраці з клієнтами

2020-09-07 12:06:09
Укрзалізниця розробляє заходи, що покращать умови співпраці з клієнтами

З метою відновлення втрачених доходів від перевезень зерна нове керівництво Укрзалізниці планує скасувати додаткові платежі при роботі з малодіяльними станціями, та знизити вартість повернення порожніх вагонів та користування зерновозами УЗ, від яких майже відмовилися замовники після нарощування власного парку вагонів.

 

Наразі спеціалісти компанії аналізують можливості, які нададуть клієнтам Укрзалізниці найвигідніші умови співпраці.

 

Нагадаємо, що з 3 вересня була зупинена дія переліку малодіяльних станцій, що відповідно скасовує додаткові платежі за подавання та забирання вагонів з таких станцій. Згідно з новою редакцією договору про надання послуг з організації залізничних перевезень, УЗ зменшує плату за користування напіввагонами з 902 до 800 грн/добу (без ПДВ) та зерновозами – з 1136 до 800 грн/добу.

 

Ставка за користування зерновозами буде змінюватися у три етапи:

  • з 05.09.2020 – 800 грн/добу;
  • з 06.10.2020 – 900 грн/добу;
  • з 05.11.2020 – 1000 грн/добу.

Тоді як для інших типів вагонів ставки залишаться незмінними.

 

Українська зернова асоціація виступає за уніфікацію тарифів порожнього пробігу вагонів на першому етапі (І клас +52%, ІІ клас 0% та ІІІ клас -38%), що дозволить узагальнити вартість порожнього пробігу для всіх вантажів. Наразі тарифи між перевезеннями вантажів різних класів можуть розрізнятися у 2,72 раза, а тарифи по поверненню порожніх вагонів – у 2,5 раза.

 

При цьому в УЗА виступають категорично проти запланованого на другому етапі підвищення вартості порожнього пробігу, що за умови уніфікації тарифів виросте на 41% та призведе до додаткових витрат у аграріїв в сумі 0,7 $ на тону зерна, що складе 650-700 млн грн на рік. УЗА звернулася до Мінінфраструктури, Мінекономіки та Укрзалізниці з проханням скасувати другий етап змін у проекті наказу «Про внесення змін до …тарифів на залізничні перевезення в Україні».

 

Аграрна галузь забезпечує 40% валютних надходжень та 13% ВВП України. Вона сильно залежить від ефективної роботи Укрзалізниці, оскільки 65% призначеного для експорту зерна перевозиться до портів залізничним транспортом.

 

Для УЗ перевезення зерна є найвигіднішим напрямком діяльності, який складає 10% загального обсягу перевезень та забезпечує 20% прибутку від вантажних перевезень. Проте щороку вантажовідправники стикаються з проблемами дефіциту локомотивів, затримок у перевезеннях, раптових змін тарифів, непрозорого розподілу інфраструктури та іншими ситуаціями, які гальмують розвиток зернової галузі.

 

Внаслідок погіршення ситуації з поширенням Covid-19 Укрзалізниця на невизначений термін скасовує проведення щотижневих нарад з вантажовідправниками зерна, - повідомили в ЦТЛ УЗ.

Коментарі відвідувачів (0):