Мінінфраструктури пропонує встановити 45-річний термін експлуатації зерновозів, а УЗ обмежила їх відправку за кордон

2021-11-24 12:02:05
Мінінфраструктури пропонує встановити 45-річний термін експлуатації зерновозів, а УЗ обмежила їх відправку за кордон

У понеділок 22 листопада Мінінфраструктури України оприлюднило доопрацьований проєкт наказу «Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів (крім вантажних вагонів підприємств технологічного залізничного транспорту, що призначені для переміщення вантажів у виробничих цілях в межах території таких підприємств), установленого виробником, строків продовження експлуатації таких вагонів».

 

На відміну від попереднього варіанту наказу в новому пропонується перенести строк приведення граничного терміну служби піввагонів та зерновозів до нормативного з 2028 на 2031 рік. Також заплановане поступове скорочення строків продовження термінів експлуатації найбільш поширеного рухомого составу, та заборона його для зерновозів та піввагонів з 2031 року.

 

На 2022 рік запропоновано встановити граничний термін експлуатації напіввагонів на рівні 44 років (при нормативному строку служби 22 роки), зерновозів – 45 років (30 років), що на 2 роки більше, ніж у попередньому варіанті.

 

Термін обігу вантажних вагонів УЗ з початку року виріс на 1,5 доби – з 7,16 діб у січні до 8,48 діб у жовтні, зокрема обіг напіввагонів – з 6,21 до 7,39 діб.

 

Учасники ринку перевезень неодноразово заявляли, що основною проблемою Укрзалізниці є відсутність тяги, через що вагони перетворюються на склади на колесах. Проте замість інвестицій в парк локомотивів, Мінінфраструктури та УЗ вирішили списати вантажні вагони, які знаходяться у робочому стані, шляхом обмеження терміну експлуатації.

 

Крім того, з 21 листопада Укрзалізниця ввела конвенцію на приймання та відправлення вагонів до країн Балтії та СНД, зокрема: Азербайджану, Вірменії, Білорусі, Грузії, Казахстану, Киргизької республіки, Росії, Таджикистану, Туркменістану, Узбекистану, Латвії, Литви й Естонії. Заборона поширюється на всіх отримувачів та діятиме до скасування.

 

Нагадаємо, що раніше УЗ заборонила використовувати іноземні вагони для відправлення вантажів за кордон, що практично зупинило  поставки сої до Білорусі.