Будівництво Керченського мосту завадить великим судам заходити в Азовські порти

2017-08-17 12:15:54
Будівництво Керченського мосту завадить великим судам заходити в Азовські порти

В червні 2017 року російська влада заявила, що судна, які проходитимуть під арками Керченського мосту, повинні мати довжину не більше 160 м, ширину – 31 м, осадку – 8 м та надводний габарит – до 33 м.

 

Після будівництва арок нового мосту під ними не зможуть проходити судна типу Panamax та судна середнього класу. При цьому із суден середнього класу, якими відправляють партії вантажу до 15 тис т, приблизно 50-70 % підпадають під вказані обмеження.

 

Якщо раніше в Маріупольському та Бердянському портах могли вантажитися судна Panamax з максимальною осадкою до 8 м, то через нові обмеження прохід подібних суден Керченською затокою стане неможливим.

 

Одночасно, зазначають експерти, окремі продавці торгують середніми судовими партіями обсягом 5-8 тис т, при цьому ще існує потенціал для розвитку та надання конкурентоспроможних тарифів на перевалювання.

 

Наразі міністерство інфраструктури працює над програмою зниження з 75% до 50% ставки дивідендів, які відраховують державні стівідорні компанії до бюджету. Це дозволить наростити обсяги перевалювання зерна та продовольчих вантажів ДП «БМТП» в 1,8 раза – з 564 тис т до 1 млн т на рік, що відповідно збільшить кількість заходів суден до порту.

 

Після введення російських урядів обмежень, Міністерство інфраструктури України планує звернутися до вітчизняного МЗС з метою направлення дипломатичної ноти протесту до Росії та з відповідною скаргою до Міжнародної морської організації, оскільки заборона уряду РФ на прохід великогабаритних суден під арками Керченського мосту може завдати Україні збитків не лише в безпеці судохідства, але й в національній безпеці.