Збільшення числа зерновозів призвело до значних простоїв на Укрзалізниці

2019-08-28 12:05:16
Збільшення числа зерновозів призвело до значних простоїв на Укрзалізниці

За даними «Центру розвитку логістики», станом на 27 серпня в мережі Укрзалізниці знаходяться 302 залишених вантажних потягів або 15 тис вагонів (з яких 4499 – вагони ЦТЛ), чого не спостерігалося вже багато років.

 

При цьому 9037 вагонів – завантажені, 5789 – порожні, 459 – нерозподілені. Простої окремих потягів перевищують 350 годин, а одного – навіть 807 годин.  

 

Нагадаємо, ще в травні вантажовідправники повідомляли про значні простої вагонів у мережі Укрзалізниці через поточні ремонти колії, які тоді складали 40 та більше днів.

 

Високі тарифи УЗ на перевезення зерна змусили трейдерів та приватних операторів суттєво збільшити парк власних вагонів-зерновозів, а виробники активно купували автомобільні зерновози. Через це на тлі зниження темпів експорту зерна пропозиція вагонів та автомобілів виросла, а попит на них впав, через що деякі з них опинилися під простоями. Тарифи на залізничні перевезення залишаються високими, а УЗ продовжує підвищувати ставки за користування вагонами.

 

Зернова асоціація України (УЗА) не погоджується з нормами договору Укрзалізниці, який визначає новий порядок сплати за користування вантажними вагонами, оскільки ці норми повною мірою не відповідають вимогам ринку зерна та його учасників, тому пропонує продовжити обговорення.

 

Сьогодні Укрзалізниця використовує монопольне положення та ставить всіх перед вибором: або договір укладається у запропонованій редакції, або ми не зможемо користуватися послугами залізниці, - повідомили в УЗА.

 

Активний діалог між асоціацією та УЗ за останні 4 роки не мав результатів, тому УЗА звернулася до Мінагрополітики з проханням про допомогу у налагодженні продуктивних переговорів з представниками Укрзалізниці.