Відновлення судноплавства каналом Дунай-Чорне море дозволяє сподіватися на розблокування портів

2022-07-11 12:16:51
Відновлення судноплавства каналом Дунай-Чорне море дозволяє сподіватися на розблокування портів

Вже 138 добу Україна опирається військовій агресії росії завдяки відвазі Захисників та наданому партнерами сучасному озброєнню, та крок за кроком відвойовує свої території, завдаючи втрат ворогу.

 

Звільнення острову Зміїний дозволило відновити судноплавство українським каналом від портів Рені та Ізмаїл до Чорного моря, що активізує експорт української продукції. В період блокування гирла Бистре українські продавці користувалися альтернативним румунським Сулінським каналом, де на відміну від українського, рух суден однобічний, тому впродовж останніх місяців там утворилися великі затори та черги суден.

 

Адміністрація морпортів України повідомила, що 8 липня українським каналом були проведені два баржо-буксирні каравани, що складалися з 1 буксиру та 1 баржі кожний. Наразі каналом та гирлом Бистре можуть рухатися виключно у світлу пору доби судна з максимальною безпечною осадкою у морській воді не більше 3,9 м.

 

Ринок очікує 14 липня, коли з Одеси планується вивести тестове судно, що в разі успіху дозволить відновити експорт та збільшити валютні надходження та прибутки фермерів.

 

В Міністерстві оборони Туреччини повідомили, що ситуація з зерновими коридорами для розблокування експорту з України близька до вирішення. Туреччина є сусідом України та росії по Чорному морю, тому в контакті з ООН провела дуже продуктивні переговори з президентами обох країн.

 

Водночас Туреччина заявляє, що не визнає окупацію Криму та поважає територіальну цілісність України, а президент Ердоган до останньої хвилини докладав величезних зусиль, щоб запобігти гарячому конфлікту, і тепер працює над хоча б тимчасовим припиненням бойових дій в Україні для покращення гуманітарної ситуації.

 

Народний депутат Анатолій Урбанський в ефірі національного телемарафону розповів, що 14 липня з Одеси вийде пробний пароплав з зерном. Якщо все пройде успішно – то кількість суден збільшиться. Можливо, росія погодиться на створення військового конвою для супроводу суден, якщо він буде виключно турецьким, оскільки країни мають дружні стосунки. Проте Туреччина бажає отримувати 20% від вартості товарів на торговельних суднах, які в супроводі конвою прямуватимуть до турецьких портів для подальшого переправлення до інших країн. На це навряд чи погодяться українські трейдери, які в такому випадку отримають значні додаткові витрати.

 

За даними експертів Barva Invest, поки незрозуміло, іде мова про постійне розблокування портів чи лише про виведення з них суден, що стоять там з лютого. В разі відновлення судноплавства можуть виникнути проблеми зі страхуванням суден – міжнародні компанії не стануть страхувати кораблі, які прямують до країни, де іде війна. Хоча цю проблему можуть вирішити міжнародні організації, зокрема ООН.

 

Навіть часткову відновлення морського експорту активізує закупівлі зерна трейдерами, що підтримає внутрішні ціни. Світові ціни на тлі збільшення пропозицій з України можуть знизитись, але все одно залишаться високими, особливо з огляду на скорочення виробництва пшениці та ячменю в новому сезоні.

Коментарі відвідувачів (0):