Вартість морського фрахту зростає на тлі зростання вартості доставки контейнерів

2021-07-08 12:22:00
Вартість морського фрахту зростає на тлі зростання вартості доставки контейнерів

Зростання вартості доставки вантажів морським транспортом надає додатковий вплив на світові ціни на зернові та олійні.

 

Ставки фрахту з портів Чорного і Азовського морів у напрямку Північної Африки і портів Червоного моря в цьому сезоні виросли на 70-100% і додали додаткові витрати близько 15-20 $/т на тоні зерна.

 

Вартість фрахту з Аргентини і Бразилії в порти Північної Африки зросли до $80-90 за тонну, що на тлі зниження світових цін на зернові та олійні продовжує чинити негативний вплив на внутрішні закупівельні ціни.

 

Основною причиною зростання фрахту стало безпрецедентне зростання вартості на контейнерні перевезення. За даними аналітиків VesselsValue, ставки за договором тайм-чартеру строком на рік на судна місткістю 8,5 тис. TEU виросли за рік на 350% до $54 тис. в день.

 

У 2020 році Контейнерний ринок істотно просів на тлі пандемії, яка призвела до падіння попиту на споживчому ринку. Однак ближче до кінця року ринок почав відновлюватися, і з початку 2021 демонструє стійке зростання.

 

Додатковим імпульсом для зростання ставок, крім відновлення ринку, стали дисбаланс в ланцюжках поставок і дефіцит контейнерів, а також затори в портах.

 

Зростають не тільки ставки фрахту на контейнеровози, а й швидкість суден на сервісах. За даними VesselsValue, якщо в травні 2020 року швидкість контейнеровозів впала до п'ятирічного мінімуму, то в квітні цього року швидкість суден зросла в порівнянні з червневим показником минулого року в середньому на 5,5% – з 13,99 вузла до 14,76 вузла.

 

Вартість морських перевезень контейнерів з Китаю з березня зросла на 50%. Чергова вантажна криза спровокувала спалах коронавірусу в провінції Гуандун-центрі контейнерної торгівлі, що призвело до часткового закриття терміналу Яньтянь в Шеньчжені і перерозподілу вантажів на користь прилеглих терміналів. Ситуація, що склалася, викликала затори і збої в роботі портів, збільшення термінів доставки вантажів з Китаю збільшився вдвічі - до 65-85 днів і зростання вартості доставки вантажів у кілька разів.

Коментарі відвідувачів (0):