Укрзалізниця здаватиме зерновози у довгострокову оренду через відсутність попиту з боку перевізників

2020-03-30 12:04:53
Укрзалізниця здаватиме зерновози у довгострокову оренду через відсутність попиту з боку перевізників

Власники зернових вантажів поступово збільшуючи парк власних вагонів-зерновозів продовжують відмовлятися від використання вагонів Укрзалізниці через їх високу вартість.

 

За даними ПОЦ УЗ, в Україні станом на 12.12.19 знаходилося 27060 робочих вагонів-зерновозів, з яких 10,5 тис шт належать УЗ. Протягом 2 років кількість вагонів-зерновозів виросла на 62,54% або 10,412 тис шт.

 

На перевезений обсяг впливають такі показники, як кількість та обіг вагонів. Якби вагонообіг з початку 2018 р. не погіршився, то УЗ по мірі зростання кількості зерновозів збільшила б обсяг перевезень на 62,54%. Проте цього не сталося, а значить, обіг вагонів уповільнюється. У 2018 р. в порівнянні з 2011 р. середній обіг вагону погіршився на 77% з 5,85 до 10,35 днів.

 

В межах дерегуляції вагонної складової залізничного тарифу добова вартість оренди вагона-зерновоза УЗ за два роки виросла з 356 до 1136 грн без ПДВ, що змусило приватний бізнес інвестувати у власний рухомий парк.

 

Але останнім часом простої майже половини зерновозів змушують УЗ опускати ставку оренди, тому вона почала продавати оренду вагонів на аукціонах з можливістю зниження ставки. Через малу кількість охочих взяти вагони в оренду компанія вирішила передати частину зерновозів у довгострокове використання великим перевізникам.

 

В УЗ заявили, що "розуміють складну поточну ситуацію у світі та власну роль найбільшого в Україні перевізника вантажів, тому знижують вартість послуг. Чим на довший період буде замовлена послуга, тим меншою буде вартість вагонів". Пілотні проекти запустять вже у квітні-травні, а протягом півроку обіцяють налагодити системну роботу з довгостроковими послугами.

 

Це дозволить відправникам вчасно отримувати замовлені вагони, формувати заявки одразу на довгий період, що спростить планування роботи. В свою чергу УЗ рівномірно розподілятиме ресурси, уникаючи сезонних коливань попиту та пропозицій на ринку перевезень.

 

Керівництво УЗ вважає, що такі кроки підтримають вітчизняну промисловість в період світової економічної кризи, та наблизять компанію до світових стандатів, дозволивши оптимізувати витрати та розширити горизонт планування.