Укрзалізниця збільшила тарифи на перевезення на 14,2%

2019-04-01 12:49:23
Укрзалізниця збільшила тарифи на перевезення на 14,2%

З 30 березня Укрзалізниця знову підвищила тарифи на вантажні перевезення, тепер на 14,2%, що стало першим етапом запровадження системи автоматичної індексації тарифів на індекс цін промислових виробників. Нова концепція формування тарифів, які будуть справедливі як для залізниці, так і для вантажовідправників, буде відпрацьована компанією разом з учасниками ринку до 1 липня 2019 року.

 

На спеціально відкритому інвестиційному рахунку Укрзалізниця буде накопичувати надходження від індексації тарифів, що збільшить ефективність використання отриманих фінансів.

 

Наступним етапом вдосконалення тарифної політики в компанії вважають запровадження автоматичної індексації тарифів на вантажні перевезення.

 

Питання доцільності запровадження автоматичної індексації тарифів вже вирішено, наразі потрібно визначитися з термінами. Загальна система тарифоутворення буде розроблена до 1 липня та усуне недоліки чинної системи.

 

Зі свого боку компанія пропонує учасникам ринку щоквартальну індексацію за фактичними змінами індексу цін промислових виробників та наполягає на введенні інвестиційної складової тарифу. При цьому щоквартальна індексація тарифів на вантажні перевезення в розмірі 2,5% також залишиться.

 

Державна регуляторна служба узгодила рішення про підвищення тарифів на вантажні перевезення на 14,2% у відповідності до затвердженого кабміном фінплану компанії, який окрім вищевказаного підвищення тарифів передбачає автоматичну індексацію тарифів з 1 травня на 2,5%, з 1 серпня на 5% та з 1 листопада на 7,5%.

 

У 2019 році Укрзалізниця планує перевезти 331 млн т вантажів, що на 4,8% поступається плану на 2018 рік. Надходження від вантажоперевезень можуть скласти 83,991 млрд грн, що на 16,7% або 12 млрд грн перевищує план на 2018 рік.

 

Підвищення тарифів на перевезення автоматично знизить на 100-200 грн/т закупівельні ціни на елеваторах, звідки товар відвантажують залізницею. Це стане додатковим ударом, особливо для малопотужних підприємств, де закриття станцій внаслідок малого товарообігу вже призвело до подорожчання перевезень на 150-200 грн/т.

 

Підвищення залізничних тарифів збільшило обсяги автоперевезень та збільшило навантаження на автошляхи, хоча розвинена залізнична структура дозволяє експортувати все зерно з України. Проте постійні проблеми Укрзалізниці з тягою, паливом або організацією логістики змушує виробників купувати автомобілі та самим займатися перевезеннями зерна до портів.