Укрзалізниця скоротить перелік малодіяльних станцій

2020-04-30 12:04:10
Укрзалізниця скоротить перелік малодіяльних станцій

Завдяки прийнятим Укрзалізницею змінам до порядку проведення рейтинг-аналізу діяльності вантажних станцій, експериментальна група малодіяльних станцій збільшиться з 10% до 30%, внаслідок чого їх перелік скоротиться на 77 позицій, - повідомив на своїй сторінці у Facebook заступник міністра економрозвитку, торгівлі та сільського господарства Т. Висоцький.

 

До експериментальної групи входять станції, які отримали максимальний загальний бал за підсумками рейтинг-аналізу діяльності, завдяки чому їх тимчасово (до проведення наступного аналізу) виключають із переліку малодіяльних.

 

Крім того, для пілотного проекту Укрзалізниця зменшила з 500 до 200 поріг кількості вагонів для договорів довгострокової оренди.

 

Погіршення якості послуг вантажних залізничних перевезень на тлі зростання їх вартості призвело до збільшення парку власних вагонів та автозерновозів у приватних перевізників та трейдерів. Обсяг експортних перевезень зерна автотранспортом останніми роками різко виріс. Тому наразі взагалі можна скасувати поділ залізничних станцій та малодіяльні та багатодіяльні.

 

Вартість лише подачі-забирання вагонів на елеватор, що розташований у 30 км зоні біля малодіяльної станції, сягає 240 грн/т, що дорівнює половині вартості перевезення зерна з елеватора до порту вантажівкою. Внаслідок цього вантажопотік з таких станцій знижується, що в перспективі призведе до їх закриття.

 

За даними ГІОЦ АТ «Укрзалізниця», обсяг перевезень зерна та продуктів його переробки у березні знизився на 11,4% в порівнянні з лютим, та на 18,4% в порівнянні з березнем 2019 р.

 

Минулого року склалася подібна ситуація, коли на тлі стабільного обсягу експорту частка автомобільних перевезень суттєво виросла. Експерти пояснюють це сезонним зниженням ставок фрахту автозерновозів, які у січні-березні поточного року встановили антирекорд та опустилися до найнижчого за два сезони рівня, внаслідок чого автоперевезення склали конкуренцію залізниці навіть на великих дистанціях.

 

Оскільки на початку сезону зерно вивозять переважно з маршрутних елеваторів, які забезпечують високі темпи відвантажень, то в другій половині сезону залишки зерна розосереджені по складах, що ускладнює їх переміщення.

 

Також на обсяг залізничних перевезень вплинув план Укрзалізниці запровадити з 1 квітня 2020 р. новий договір надання послуг вантажоперевезень залізницею, до якого у учасників ринку дуже багато запитань.