Укрзалізниця на 70% підвищує тарифи на перевезення

2022-06-29 12:28:57
Укрзалізниця на 70% підвищує тарифи на перевезення

Мінінфраструктури України затвердило пропозицію «Укрзалізниці» про підвищення тарифів на перевезення вантажів, і вже з 29 червня вони виростуть на 70%.

 

На відміну від попередніх підвищень, цього разу тарифи збільшать для всіх 20 видів вантажів однаково – на 70%, що завдасть значних збитків українським виробникам, які й так страдають від зниження експортних цін внаслідок заблокованих портів Чорного та Азовського морів та зростання вартості поставок до портів Румунії, Болгарії та Прибалтики.

 

Українська зернова асоціація звернулася до Прем’єр-міністра України з закликом скасувати підвищення тарифів та встановити мораторій на їх зміну на період військового стану та 3-6 місяців після його завершення.

 

Зерновики розуміють, що залізниця несе збитки через зменшення товарообігу та додаткові витрати на перевезення військових та гуманітарних вантажів, проте й самі знаходяться в подібній ситуації, оскільки російська агресія завдала катастрофічних втрат аграрній галузі України. Тому компенсувати Укрзалізниці збитки та відновлення інфраструктури повинен не лише бізнес, але й влада.

 

За оцінками УЗА, через підвищення тарифів на перевезення зерна додаткові збитки аграріїв сягнуть 120 млн $ на рік, що матиме згубні наслідки. На тлі блокади портів вартість логістики вже виросла у 5-7 разів до 180 $/т, тому виробники змушені продавати продукцію нижче собівартості. Так, тону пшениці в полі вимушено реалізують по 90 $/т, хоча собівартість її вирощування складає мінімум 160 $/т. Тому підвищення тарифів не лише скоротить обсяги перевезень вантажів, але й взагалі може призвести до відмови від перевезень зерна залізницею.

 

Експерти вважають, що до кінця 2022 року в Україні можуть збанкрутувати 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року – ще 40%. Тому УЗА закликає владу підтримати аграріїв та частково компенсувати їм логістичні витрати.

 

До 24 лютого 2022 року Україна через морські порти експортувала 95-98% зерна, а аграрна галузь забезпечувала понад 40% валютних надходжень. Зараз експорт зерна, хоча й суттєво обмежений, залишається одним з основних джерел валютних надходжень держави та фінансування роботи товаровиробників. Зерновики переорієнтували експорт продукції через наземні та річкові шляхи до європейських країн з подальшим перевантаженням в їх портах. Проте пропускна спроможність нових маршрутів вкрай обмежена. Якщо раніше морськими портами експортувалося 6-7 млн т зерна щомісяця, то у травні всі альтернативні маршрути дозволили експортувати лише 1,5 млн т зернових та олійних культур.

Коментарі відвідувачів (0):