Україна запроваджує електронну чергу для пришвидшення руху зерновим коридором, тоді як рф продовжує блокувати його роботу

2022-10-27 12:47:39
Україна запроваджує електронну чергу для пришвидшення руху зерновим коридором, тоді як рф продовжує блокувати його роботу

Прес-служба «Адміністрації морпортів України» (АМПУ) повідомила, що компанія розширила алгоритм тижневого планування обробки суден та запровадила електронну чергу на підхід суден, які рухаються зерновим коридором до портів Великої Одеси. Подібна технологія була раніше запроваджена для портів Дунаю і вже показала свою ефективність, оскільки забезпечує бізнесу прозорі та комфортні умови.

 

Проте на відміну від Сулинського каналу, де електронна черга не змінюється, в чорноморських портах допускаються зміни, обумовлені технічними нюансами, наприклад, неготовністю судна до огляду та іншими. Але в кожному разі в електронній черзі навпроти судна зазначатимуться об’єктивні причини внесення змін.

 

Починаючи з 26 жовтня дані електронної черги оприлюднюються на офіційному сайті ДП «АМПУ».

 

З 14 жовтня представники рф при Стамбульському спільному координаційному центрі (СКЦ) різко уповільнили огляд суден, які рухаються зерновим коридором до портів України або з них до кінцевих пунктів призначення. Внаслідок цього 165 суден накопичилися біля Босфорської протоки у черзі, яка щодня збільшується. Деякі кораблі стоять у черзі по 2 тижні, а деякі – вже 19 діб, що значно збільшує вартість логістики, оскільки фрахт судна коштує від 20 до 40 тис доларів за добу.

 

За даними Мінінфраструктури, через штучну затримку росіянами огляду суден у Босфорі, порти України останніми днями працюють лише на 25-30% своєї потужності.

 

Станом на 25 жовтня зерновими коридорами з морських портів Одеса, Чорноморськ та Південний вийшли 390 суден з 8,9 млн т агропродукції. Україна пропонує вдвічі збільшити кількість інспекторів, які оглядають судна у Стамбульському СКЦ. Зараз перевірки проводять 4 групи інспекторів, що представляють Україну, ООН, Туреччину та рф, по 7 осіб від кожної сторони. Технічно вони не можуть оглядати більше 15-16 суден на добу, тому для збільшення пропускної спроможності потрібно ще додати інспекторів.

 

Проте росія не погоджується на збільшення кількості інспекторів та пришвидшення руху кораблів, оскільки веде ще й економічну війну проти України.

 

Українська влада пропонує в разі продовження дії Зернової угоди не включати до неї умову перевірки завантажених суден, або проводити рандомні інспектування, наприклад, кожного 20 або 50 судна, що спростить процедуру огляду та прискорить рух кораблів зерновими коридорами.

Коментарі відвідувачів (0):