Ціни на ріпак в Україні дещо виросли, але поступаються торішнім

2022-08-05 12:56:14
Ціни на ріпак в Україні дещо виросли, але поступаються торішнім

В Україні триває формування закупівельних цін на ріпак, які в поточному сезоні залишаються під тиском низького попиту в портах та логістичних складнощів з доставкою через західні кордони до ЄС.

 

Слідом за світовими біржами закупівельні ціни на ріпак за тиждень дещо виросли, але подальше зростання обмежене збільшенням пропозицій та відсутністю попиту у портах Чорного моря.

 

Збирання озимого ріпаку в Україні завершується, але у західних та північних регіонах його затримують дощі. За прогнозами, цьогоріч буде зібрано 2,8-3 млн т ріпаку, що на 10-15% перевищить торішній врожай.

 

Протягом тижня ціни на ріпак в портах Дунаю виросли до 440-450 $/т, а на DAP Польща, Румунія – до 580-620 $/т. На франко- елеваторах закупівельні ціни на ріпак залишаються в межах 11500-14000 грн/т залежно від регіонів, але у західних регіонах зафіксоване зростання попиту на франко-господарствах з поставкою до ЄС.

 

Переробники у західних областях пропонують 14000-15500 грн/т з доставкою на завод, проте зазначають, що внаслідок складнощів з реалізацією шроту обсяги переробки будуть незначними.

 

Після бурхливого зростання на минулому тижні котирування на ріпак та канолу цього тижня знизилися під тиском збільшення пропозицій в ЄС та гарної погоди в Канаді, яка сприяє формуванню високого врожаю.

 

Серпневі ф’ючерси на ріпак на паризькій MATIF хоча вчора і виросли на 15,5 €/т до 648,5 €/т або 664 $/т, але загалом за тиждень впали на 6,4% на тлі збільшення пропозицій нового врожаю.

 

Листопадові ф’ючерси на канолу вчора виросли на 2,6% до 844 CAD/т або 655 $/т, але з початку тижня впали на 5,9%.

 

Виведення з портів Одеси та Чорноморська кораблів, які залишалися там з початку війни, а також заведення судна під завантаження вперше за весь період агресії у перспективі нормалізує роботу портів, та протягом одного-двох місяців збільшить попит на поставки товарів до портів Чорного моря. Це дозволить трейдерам відновити закупівлі в портах та прискорити поставки й отримання оплат фермерами, хоча й не підвищить ціни внаслідок високої вартості фрахту та страхування.