Ставки фрахту панамаксів з глибоководних портів України за тиждень виросли на 5 $/т

На початку другого місяця зернового сезону обсяг твердих вантажних заявок залишається недостатнім для забезпечення сталого відновлення фрахтового ринку в Чорноморському та Середземноморському регіонах, - розповів Латифундисту Павло Лисенко, аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers.
Водночас судновласники намагаються підвищувати ставки фрахту, сподіваючись на позитивну динаміку ринку в серпні, що ускладнює відправникам фіксацію тоннажу за бажаними ставками.
«Варто зазначити, що тимчасове закриття каналу Бистре допомогло власникам Coaster-суден у деяких випадках досягти вищих ставок при перевезеннях з Дунаю. Втім, після поновлення його роботи 6 серпня тиск на фрахтові ставки з боку судновласників почав послаблюватися», — зазначає аналітик.
Протягом тижня ставки фрахту виросли:
- панамаксів з глибоководних портів України до Південного Китаю – на 5 $/т до 43–45 $/т,
- хендісайзів (для партій кукурудзи 30 тис. т) з глибоководних портів України до східного узбережжя Італії - на 1 $/т до 18–19 $/т,
- костерів (для партій кукурудзи 6 тис. т) з дунайських портів України до східного узбережжя Італії - на 2 $/т до 31–32 $/т,
- барж (для партій кукурудзи 1–3 тис. т) з Ізмаїла або Рені до Констанци залишилися незмінними на рівні 11–12 €/т.
З початку сезону вартість доставки панамаксами виросла з 35-38 $/т до 43-45 $/т, що продовжить посилювати тиск на закупівельні ціни трейдерів.