Кабмін змінив очільника «Укрзалізниці» та підвищив тарифи на вантажні залізничні перевезення

2021-08-12 12:05:15
Кабмін змінив очільника «Укрзалізниці» та підвищив тарифи на вантажні залізничні перевезення

На засіданні 11 серпня Уряд України звільнив з посади виконувача обов’язки голови правління «Укрзалізниці» Івана Юрика, та призначив на цю посаду Олександра Камишина після того, як РНБО України ініціювала запровадження тимчасового керівництва на «Укрзалізниці» до обрання голови правління та формування нових органів управління з огляду на критичний стан компанії, що загрожує національній безпеці країни.

 

В РНБО повідомили, посилаючись на дані СБУ, що внаслідок недосконалого регулювання тарифів за останні 4 роки компанія втратила майже 100 млрд грн, та попередили, що подальша робота за таких умов призведе до банкрутства. Мова іде про різницю тарифів для різних класів вантажів, а саме про субсидіювання перевізників руди за рахунок дискримінації інших вантажовідправників. Спроби змінити ситуацію раніше зупинялися лобістами Ріната Ахметова, чий бізнес отримує зараз найбільші преференції від чинних тарифів.

 

Держрегуляторна служба погодила двоетапне підвищення тарифів на вантажні перевезення, що у 2021 році принесе компанії 10 млрд грн, і найбільше зміни торкнуться «Метінвесту» (3,2 млрд грн) та ДТЕК (1 млрд грн), що належать Р. Ахметову. Раніше відповідні зміни погодили Мінфін та Мінекономіки, а тепер наказ має зареєструвати Мін’юст.

 

Тариф на перевезення залізницею залізної руди з 01.09.2021 виросте на 8%, а з 01.01.2022 ще на 20,4%. Тариф на перевезення сільськогосподарської продукції з 01.09.2021 зросте на 8%, а з 01.01.2022 ще на 6%. Також подорожчає пробіг порожніх вагонів.

 

Наглядова рада УЗ пропонувала змінити тарифи ще рік тому, коли ціни на залізну руду почали зростати, але лобісти на рівні Держрегуляторної служби заблокували цю ініціативу. У січні 2021 року Наглядова рада пропонувала екс очільнику УЗ Володимиру Жмаку підвищити тарифи на вантажні перевезення, проте він залишив їх незмінними, заявивши, що не вони є основною причиною збитків компанії.

 

Нагадаємо, що Олександр Камишин з 2012 по 2019 роки був менеджером з інвестицій компанії SCM та членом Наглядової ради Portinvest, власником яких є Р. Ахметов.

Коментарі відвідувачів (0):