Туреччина з ООН працюють над новою угодою про зерновий коридор, але Україна бажає відновити судноплавство без умов з боку рф

2023-08-22 11:16:03
Туреччина з ООН працюють над новою угодою про зерновий коридор, але Україна бажає відновити судноплавство без умов з боку рф

Туреччина та ООН розробляють проекти відновлення роботи зернового коридору, щоб уникнути «глобальних проблем, міграції та нестабільності у слаборозвинених країнах», - повідомляє Sabah.

 

Технічні переговори між Україною та рф можуть пройти у Стамбулі, а 25 серпня голова МЗС Туреччини відвідає Україну.

 

Видання Bild оприлюднило службове листування між МЗС рф та Туреччини, згідно з яким Туреччина, Катар та рф працюють над угодою щодо експорту російського зерна, яка стане доповненням до Чорноморської ініціативи.

 

Нагадаємо, що влада рф заявила про готовність забезпечити Африку своїм зерном у межах Всесвітньої продовольчої програми, як альтернативу поставкам з України.

 

На початку повномасштабного вторгнення, коли рф оголосила північно-західну частину Чорного моря місцем проведення контртерористичної операції, в портах України знаходилося близько 100 суден. Частина з них вийшла після початку роботи зернового коридору, але ще 40 суден досі залишаються в портах Одеси, Чорноморська, Південного.

 

Минулого тижня перше судно вийшло з Одеси оголошеним Україною гуманітарним коридором, який повинен відновити навігацію в українській акваторії Чорного моря. Проте для суден, призначених, наприклад, для перевезення паливно-мастильних матеріалів, залишається небезпека руху таким маршрутом.

 

Щоб відновити морський експорт Україна розробляє схему страхування міжнародними компаніями зернових суден, що заходитимуть в чорноморські порти, - повідомив радник міністра економіки з питань інвестицій, інновацій та страхування воєнних ризиків О. Грибан. Вона може запрацювати вже у вересні, та передбачатиме страхування від 5 до 30 кораблів (залежно від рівня розподілу ризиків між урядом та приватними страховими компаніями), які будуть рухатися українськими водами.

 

Деталі страхової угоди поки не відомі, але розробники повідомили, що схема покриватиме пошкодження суден, які виходитимуть з портів України, а ризики ділитимуть страхувальники та державний банк, який надаватиме акредитив у вигляді забезпечення. Державні ризики забезпечить Державний шляховий фонд країни, створений для ремонту українських доріг, який фінансується з податку на продаж пального.

 

У Федерації металургів України вважають геополітичним програшем продовження виключно Зернової угоди, оскільки у міжнародної спільноти складеться враження, ніби Україна добровільно відмовилася від експорту інших вантажів. Не варто легітимізувати піратські дії рф у Чорному морі, інакше ми не зможемо повною мірою відновити морську торгівлю, а рф будь-якої миті зможе зупинити наші вантажі.

 

Україна змогла відкрити морський фронт та забезпечила собі сильну переговорну позицію, тому повинна наполягати на відновленні експорту морем усіх видів вантажів.

Коментарі відвідувачів (0):