Україна та Росія зібрали 2/3 врожаю

Станом на 4 вересня Україна з 10,1 млн га або 66% площ намолотила 39,5 млн т зерна з середньою врожайністю 3,92 т/га.
Наразі в країні зібрано:
- 39,2 млн т ранніх зернових та зернобобових культур з врожайністю 3,94 т/га з 9,96 млн га або 99,9% площ,
- 1,4 млн т соняшника з врожайністю 1,95 т/ га з 719 тис га або 12% площ,
- 278 тис т сої з врожайністю 2,27 т/га з 122 тис га або 8% площ.
За даними Держспоживслужби, експорт зернових культур в новому сезоні в порівнянні з аналогічним періодом попереднього МР виріс з 6 до 10 млн т, зокрема:
- кукурудзи – з 1,3 до 1,7 млн т,
- ячменю – з 1,6 до 2,2 млн т,
- пшениці – з 3,7 до 6,1 млн т (в тому числі продовольчої – з 2,1 до 4,3 млн т, фуражної – з 1,5 до 1,8 млн т).
Крім того, експорт олійних культур в новому сезоні також виріс з 1,2 до 1,8 млн т.
В Росії станом на 5 вересня з 31,1 млн га або 66,4% площ намолочено 89,9 млн т зерна з врожайністю 2,9 т/га (у 2018 р. – 2,83 т/га), зокрема:
- пшениці – 63,7 млн т з 19,8 млн га або 70,7% площ з врожайністю 3,21 т/га (у 2018 р. – 3,24 т/га),
- ячменю – 17,9 млн т з 6,9 млн га або 78,1% площ з врожайністю 2,61 т/га (у 2018 р. – 2,33 т/га),
- кукурудзи – 461,9 тис т з 94,8 тис га або 3,7% площ з врожайністю 4,87 т/га (у 2018 р. – 3,13 т/га),
- соняшника – 1 млн т з 452,5 тис га або 5,3% з врожайністю 2,27 т/га (у 2018 р. – 1,98 т/га),
- ріпаку – 856 тис т з 428,8 тис га або 27,5% площ з врожайністю 2,0 т/га (у 2018 р. – 1,74 т/га),
- сої – 905,4 тис т з 444,2 тис га або 14,5% площ з врожайністю 2,04 т/га (у 2018 р. – 1,72 т/га).
У 2019/20 МР експорт зерна з Росії в порівнянні з аналогічним періодом минулого року скоротився з 10,3 до 9,1 млн т, зокрема пшениці – з 8,7 до 7,7 млн т, - повідомили в Русагротрансі.
Проте темпи експорту пшениці країна нарощує завдяки зниженню внутрішніх цін та послабленню курсу рубля, що посилює конкуренцію з українською пшеницею, продажі якої скорочуються.
В липні російські виробники стримували продажі в очікуванні підвищення цін, проте тривале падіння ринку змусило експортерів опускати ціни задля активізації продажів.