Щоб зупинити експорт зерна з України рф затримує прохід суден в порти та атакує енергетичні об’єкти Одещини

2023-01-27 12:12:38
Щоб зупинити експорт зерна з України рф затримує прохід суден в порти та атакує енергетичні об’єкти Одещини

На тлі невдач на полі бою рф продовжує блокувати експорт зерна з України, щоб завдати максимальних економічних збитків. Вранці 26 січня ракетами була обстріляна енергетична інфраструктура України. Силам ППО вдалося збити 47 із випущених 55 ракет, проте кілька енергетичних об’єктів Одеської, Вінницької та Київської областей були пошкоджені.

 

На Одещині після ракетної атаки відбулися аварійні відключення електрики, і більша частина портів великої Одеси на 3-5 днів зупинила роботу через відсутність енергопостачання.

 

У січні середня кількість судів, що вийшла з портів України, знизилася до 2,7 на добу. Це складає 2-3 кораблі на день та є найнижчим показником за весь період дії «зернової ініціативи», оскільки російські представники в СКЦ продовжують блокувати інспекції суден.

 

У січні з портів України зерновим коридором вивезено лише 2,4 млн т зерна, тоді як у вересні та жовтні експорт сягав 4 млн т.

 

«Делегація рф без жодних пояснень коротила кількість інспекційних команд з 5 до 3 та штучно збільшила час огляду, перевіряючи показники роботи суден, що не регламентовані документами СКЦ та взагалі не стосуються зернової угоди. Зараз перевірка судна триває від 4 годин, і за день відбувається 5-7 інспекцій при мінімально необхідних 16-18. Неодноразово росіяни з вигаданих причин взагалі відмовлялися працювати, хоча інші сторони СКЦ підтверджували умови для проведення інспекцій», - розповів представник України у складі СКЦ Руслан Сахаутдінов.

 

Починаючи з жовтня, коли Україна змогла наростити обсяги експорту зерна, російська делегація в СКЦ почала штучно гальмувати інспекції. Як наслідок, у грудні черга з кораблів у Босфорі, які очікують інспекції СКЦ, виросла до 120 судів внаслідок свідомого саботажу з боку представників рф. Середній час очікування складає 2-5 тижнів, що завдає мільйонних збитків вантажовласникам.

 

Проблему можна вирішити збільшенням кількості інспекторів. Так, у листопаді 2022 р, коли черга в Босфорі складала понад 200 судів, Туреччина та ООН за два дні самостійно провели 86 інспекцій, довівши, що це цілком реально.

Коментарі відвідувачів (0):