На Мексику, Канаду та Китай припадає понад 40% експорту агропродукції зі США

За оцінками аналітиків ІА «АПК-Інформ», країни, на імпорт товарів з яких планується запровадження мит, є ключовими торговельними партнерами США у сфері агропродукції.
Так, у 2019–2023 роках середньорічна сукупна частка Мексики, Канади та Китаю серед постачальників агропродукції до США становила 43%. При цьому їхня частка серед покупців американської агропродукції за цей період досягала 47%, - повідомляє International Trade Center.
Варто зазначити, що впродовж зазначеного періоду США в грошовому еквіваленті імпортували агропродукції на 4% більше, ніж експортували, а у 2023 році цей показник виріс до 13%.
Серед основних постачальників агропродукції до США домінує Мексика, частка якої в загальному обсязі імпорту США у грошовому вираженні щороку перевищує 20%, а у 2023 р сягнула рекордних 23%.
Серед імпортерів американської агропродукції лідером є Канада, куди США щороку постачають близько 17% свого експорту в цьому сегменті (у грошовому вираженні).
Варто зазначити, що у структурі зовнішньої торгівлі між США та Канадою переважають продукти з доданою вартістю. Зокрема, до топ-10 товарів, які США імпортують із Канади, входять хлібобулочні вироби, ріпакова олія, яловичина та інші продукти. Водночас Канада найбільше купує у США етиловий спирт, готові харчові продукти та ті самі хлібобулочні вироби.
Наразі аналітикам важко точно оцінити вплив анонсованих мит як на агропродовольчий сектор загалом, так і на зернову та олійну галузі зокрема. Детальний аналіз стане можливим після уточнення переліку товарів, на які будуть запроваджені мита, та оцінки потенційних змін у торгових потоках.
«Анонсоване США запровадження тарифного регулювання зовнішньої торгівлі, ймовірно, є стратегією нової американської адміністрації для посилення своїх позицій у майбутніх переговорах. Водночас навіть сам факт оголошення таких заходів вже має певний економічний і соціальний ефект. Зокрема, мешканці Канади, особливо прикордонних з США регіонів, гостро реагують на ці новини та заявляють про готовність відмовлятися від американських товарів», — зазначають експерти.