Китай призупинив імпорт американської яловичини: австралійські фермери отримують вигоду

Фактична заборона імпорту яловичини зі США до Китаю відкрила нові можливості для австралійських виробників та експортерів. За останній рік експорт австралійської яловичини значно виріс, особливо на ключових ринках Китаю та США, повідомляє AgroReview.
За офіційними даними уряду Австралії, у період з січня по липень 2025 р. експорт яловичини виріс на 35%, досягнувши 10 млрд австралійських доларів (6,6 млрд $). Поставки до Китаю збільшилися на 65%, а до США — на 48%. Це свідчить про переорієнтацію австралійської тваринницької галузі, яка відновлюється після втрат, викликаних торговельними санкціями Пекіна, запровадженими п’ять років тому в період дипломатичної напруги.
Китай, що є найбільшим світовим імпортером агропродукції, використовує своє становище для впливу на США, призупиняючи закупівлі, зокрема сої, навіть попри існуюче торгове перемир’я між країнами.
З березня 2025 р. Китай відмовився поновити експортні ліцензії для сотень американських м’ясопереробних підприємств, фактично заблокувавши торгівлю яловичиною обсягом 1,55 млрд $ (за підсумками 2024 року). Пекін офіційно не визнав це рішення, залишаючи ситуацію невизначеною до наступного етапу торгових переговорів між країнами, запланованого на 10 листопада.
«Дивно, адже ані уряд США, ані уряд Китаю нічого не повідомили. Ми просто прокинулися якось і зрозуміли, що більше не можемо експортувати яловичину до Китаю», – сказав Бретт Стюарт, засновник Global AgriTrends.
Водночас, на світовому ринку спостерігається рекордне зростання цін на яловичину. За даними ФАО, у вересні індекс цін сягнув історичного максимуму через високий попит у США. Генеральний менеджер з міжнародних ринків Meat and Livestock Australia Ендрю Кокс пояснює, що головним драйвером попиту на австралійську продукцію став дефіцит пропозиції. Поставки зі США скоротилися через відновлення поголів’я після посухи, що створило додаткові можливості для австралійської яловичини як у США, так і на інших ринках, де австралійська продукція конкурує з американською.
Австралійські фермери наразі мають конкурентну перевагу на американському ринку й користуються нижчим тарифним навантаженням у порівнянні з Бразилією, яка на додачу до чинного мита у 26,4% отримала додаткове 50% мито на експорт до США. Через це Бразилія переорієнтовує свої поставки до Китаю, тоді як Австралія експортує продукцію до США, переважно у вигляді яловичого фаршу, під 10% митом.