Експорт агропродукції залізницею через західний кордон зменшився до найнижчого з початку війни рівня
Обсяги експорту агропродукції залізницею через західний кордон України скоротилися в середньому до 299 вагонів/добу, що стало найнижчим показником з початку війни, - повідомляє Spike Brokers.
Європейський ринок перенасичений зерном старого урожаю, а місцеві залізничні оператори не можуть швидко змінювати ставки фрахту відповідно до кон'юнктури товарного ринку, що ускладнює експорт української агропродукції до ЄС суходолом протягом останніх 5 місяців.
Протягом тижня ставки фрахту залізничного транспорту по Європі знизилися на 10%, оскільки європейські логістичні оператори не повністю завантажені.
Водночас в Україні кількість вагонів, що прямують до портів Великої Одеси, за тиждень збільшилася до 6,2 тис, а середньодобова потужність вивантаження вагонів в портах Чорного моря складає 1,2-1,5 тис вагонів/добу.
Експорт української агропродукції транзитом через Польщу зменшився у порівнянні з 2022 р втричі з 1 млн т до 350-370 тис т на місяць, оскільки більшість продукції зараз відвантажується через порти Дунаю та Чорного моря.
Скорочення обсягів перевезень під тиском зменшення запасів та продажів з боку виробників призвело до зниження ставок фрахту на залізничні перевезення, які наразі складають:
- Львівська обл — кордон — 14-23 $/т,
- Львівська обл — порт — 21-23 $/т,
- Івано-Франківська обл — кордон — 16-22 $/т,
- Івано-Франківська обл — порт — 22-28 $/т,
- Харківська обл — кордон — 29-35 $/т,
- Харківська обл — порт — 25-28 $/т,
- Полтавська обл — кордон — 25-34 $/т,
- Полтавська обл — порт — 21-25 $/т,
- Черкаська обл — кордон — 24-32 $/т,
- Черкаська обл — порт — 23-26 $/т,
- Чоп — Північна Італія — 40-45 €/т (березень-червень),
- Чоп — Північна Італія — 45-50 €/т (липень-березень 2025 р).