Україна за допомогою Румунії може збільшити експорт через порти Дунаю

2023-07-31 12:50:00
Україна за допомогою Румунії може збільшити експорт через порти Дунаю

Зараз через порти Дунаю Україна експортує близько 2 млн т зернових та олійних культур на місяць (у травні були відвантажені рекордні 2,2 млн т), проте хоче збільшити перевалку до 3 млн т/місяць, - розповіли в Українській зерновій асоціації (УЗА).

 

Єврокомісія координує з Румунією та Україною роботу щодо активізації відвантажень. До Дунаю існують два входи / виходи: Сулина та гирло Бистре. Наразі Єврокомісія виділила кошти на навігаційне обладнання, яке пришвидшить навігацію по Сулині. Крім того, Румунія навчає додаткових лоцманів, які почнуть приступлять до роботи вже з серпня, що дозволить каналу працювати 24 години на добу. Тому вже у вересні можна очікувати на збільшення експорту до 3 млн т.

 

Щоб збільшити пропускну спроможність, Україна веде переговори про якірні стоянки, де можна було б завантажувати кораблі. На зустрічі з Єврокомісією міністр транспорту Румунії підтвердив створення якірної стоянки в порту Констанца, де зможуть завантажувати 5 кораблів (три розміром Handysize по 25-27 тис т та два класу Panamax до 70 тис т). Вона запрацює наприкінці серпня та дозволить збільшити оборотність річкових терміналів та барж на Дунаї. Якщо зараз баржі прибувають до Констанци та очікують пришвартованого до причалу судна, до надалі кораблі будуть завантажуватися на якорі, що збільшить пропускну спроможність порту. При цьому організація стоянки не потребує інвестицій, а лише відповідну дозвільну документацію.

 

На жаль, порт Констанца не спроможний перевалити значні обсяги українського зерна. За ідеальних погодних умов його пропускна спроможність складає 30 млн т, але торік він встановив рекорд, переваливши 25 млн т зерна. Навіть якщо обсяги перевалки виростуть ще на 1-2 млн т, ще не вирішить проблему України, яка планує експортувати 40-50 млн т зерна, - кажуть в УЗА.

 

Також Україна планує створення якірних стоянок у територіальних водах Румунії при виході з Сулини, що зменшить шлях до портів, пришвидшить оборотність барж та збільшить обсяги експорту до 3,5-4 млн т на місяць. Це дозволило б використовувати термінали Румунії (Галац) та Молдови (Джурджулешти). На створення таких стоянок потрібно приблизно 3 місяці, - розповіли в УЗА.

 

У МЗС Румунії підтвердили плани країни збільшити пропускну спроможність дунайських каналів та кількість капітанів суден з 40 до 60 осіб, залучивши пенсіонерів та воєнних, щоб прискорити транзит каналами Дунаю, відкрити нові пункти пропуску на кордоні з Україною, збільшити кількість персоналу на існуючих пунктах. Такі заходи дозволять на 50% збільшити обсяги транзиту українського зерна.

Коментарі відвідувачів (0):