Судноплавство у Чорному морі відновиться не раніше осені, але Україна працює над експортом через порти Балтики

2022-04-28 12:36:06
Судноплавство у Чорному морі відновиться не раніше осені, але Україна працює над експортом через порти Балтики

За найоптимістичнішого випадку судноплавство у Чорному морі частково може бути відновлене восени, але лише в разі дотримання кількох умов: досягнутої угоди про перемир’я, забезпечення безпеки судноплавства, розмінування акваторії. Про це розповів директор Центру транспортних стратегій С. Вовк.

 

Він вважає, що навіть у випадку зупинення війни вже завтра, порти не зможуть працювати ще 2 місяця через міни в акваторії Чорного моря, для знищення яких потрібні військові тральщики. Проте Туреччина зараз забороняє військовим кораблям рухатися через Босфор.

 

В Мінінфраструктури України вважають, що головною вимогою відновлення судноплавства буде гарантія про ненапад на судна, що рухаються до/з вітчизняних портів. Розблокування портів не може бути окремою частиною загального врегулювання конфлікту.

 

Ще одним варіантом може стати супровід вантажних кораблів спеціальним військовим конвоєм на тлі двобічних домовленостей про гуманітарні коридори, - розповів співвласник портового терміналу ТІС Андрій Ставніцер. Він повідомив, що такий досвід має організація United Nations Shipping Agency в Сомалі, і зараз обговорюються можливості таких поставок, проте наразі відсутні гарантії безпеки коридорів.

 

Польща та країни Балтики допомагають Україні організувати нові логістичні напрямки, щоб забезпечити експорт сільгосппродукції, - повідомили у Міністерстві сполучення Латвії. У середу міністр сполучення Латвії обговорював цю можливість під час зустрічі з міністрами транспорту Польщі та країн Балтії, міністрами інфраструктури та агрополітики України.

 

На зустрічі було заявлено, що всі три великих порти Латвії та їх зернові термінали готові приймати вантажі з України, проте є значні складнощі з їх доставкою до країн Балтії. Латвія разом з колегами з Литви, Польщі та України буде працювати над вирішенням цих проблем.

 

Уряд Німеччини планує організувати перевезення зерна з України за допомогою залізничної компанії DB Cargo, щоб підтримати агровиробництво в Україні та компенсувати відсутність заблокованих росією морських перевезень, - повідомляє Rail.insider із посиланням на Handelsblatt. Наразі ведуться переговори з представниками залізниць України, Польщі, Чехії, Словаччини та Румунії.

 

У галузі йде мова про відправку до 20 тис составів, кожний з яких здатен перевезти до 52 контейнерів або кілька тисяч тон вантажів.

Коментарі відвідувачів (0):