Україна планує відкрити порти для всіх вантажів за допомогою глобального страхування
Після атак українськими дронами російських кораблів флот рф вже не почувається у безпеці у Чорному морі. Водночас Україна готує механізм глобального страхування, який допоможе розблокувати порти для всіх видів вантажів.
Першим кроком України до розблокування судноплавства у Чорному морі стали удари безпілотниками по військово-морським базам в Криму. Крім того, атаки російського танкеру та військового корабля на базі Новоросійськ створили загрозу російському комерційному судноплавству.
Після цього Україна відкрила гуманітарний коридор у Чорному морі, яким з портів Одеси вийшли кілька вантажних кораблів, зокрема контейнеровоз «Джозеф Шульц», які вже пройшли до безпечних вод країн НАТО - Румунії та Болгарії. Щоправда, зворотним шляхом поки не ризикнуло відправитися жодне судно, - повідомляє Financial Times.
Директор найбільшого українського металургійного підприємства Метінвест, чиї три кораблі пройшли гуманітарним коридором, заявив, що було б добре, якби до портів заходили кораблі під завантаження.
Учасники українського експортного ринку вважають, що зернова угода більше вигідна рф, ніж Україні, оскільки дозволяє росіянам контролювати український експорт. Проте вихід рф з угоди змінив ситуацію.
«Чорноморським коридором має експортуватися не лише зерно, але й інші вантажі, оскільки на цьому базується економіка України», - вважає А. Ставніцер, співвласник і виконавчий директор терміналу ТІС в порту Південний.
Відкрити порти для всіх видів вантажів допоможе схема глобального страхування, розробку якої завершує влада України. Вона передбачає страхування щомісяця до 30 суден, які прямують до України. А можливі збитки на суму до 30 млн $ покриватимуться державними коштами, накопиченими на депозитному рахунку.
За даними учасників ринку, українські експортери вже бронюють перші балкерні судна для заходу до чорноморських портів.