Ф’ючерси на ріпак на Euronext вчора впали ще на 2,9% до 441 €/т, втративши за місяць 26%
Стрімке падіння цін на ріпак на біржі Euronext вже викликає паніку у трейдерів, які не розуміють, на якому рівні зупиниться обвал котирувань.
На тлі різкого скорочення попиту, викликаного зниженням цін на сировину, рослинні олії та шрот в ЄС, травневі ф’ючерси на ріпак на Euronext після падіння у понеділок на 3,2% вчора знизилися ще на 2,9% до 2-річного мінімуму 441 €/т або 475 $/т, втративши за місяць 26,4% та за рік 65,5%.
На ринок тиснуть прогнози гарного урожаю ріпаку в ЄС у 2023 р. Так, експерти Strategie Grains підвищили прогноз виробництва ріпаку в ЄС у 2023 р з 19,5 до 19,6 млн т, хоча дефіцит опадів на заході Європи в лютому викликав певну стурбованість. У березні в регіонах, що відчували дефіцит вологи, пройшли рясні дощі, які поповнили запаси вологи, і покращили стан посівів озимини та потенціал урожаю.
Варто зазначити, що ціни на канолу падають значно повільніше, і вчора травневі ф’ючерси на канолу у Вінніпезі впали на 1,2% до 729,5 CAD/т або 532,5 $/т, втративши 3%за два дні, 13,8% за місяць та 26% за рік.
Ринок канадської каноли підтримує зимовий дефіцит опадів у Саскачевані, найбільшій провінції – виробнику олійної, що може призвести до скорочення урожаю в новому сезоні.
Ціни на ріпак та ріпакову олію в Європі залишаються під тиском значних запасів ріпаку, активного імпорту та прогнозів гарного урожаю каноли в Австралії. Крім того, зниження цін на біопаливо зменшує попит на ріпакову олію, яку використовували як сировину для його виробництва.
Значне падіння цін на ріпак прогнозували на 2024-25 роки за умови прискореного переходу на використання електрокарів замість автомобілів з ДВЗ, яке стало би причиною скорочення попиту на дизель та біодизель. Але поточна ситуація може бути першим сигналом для ринку про те, що високих цін на ріпак вже не варто очікувати.